روايت يكي از همرزمان دكتر لنكراني از خاطرات حضور وي در دفاع مقدس
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
 روايت يكي از همرزمان دكتر لنكراني از خاطرات حضور وي در دفاع مقدس/لنكراني به صورت داوطلبانه در خط مقدم حضور داشت و چند بار تا مرز شهادت پيش رفت/ ماجراي حضور لنكراني در كربلاي 4 و 5 و عمليات مرصاد و باز پس گيري مهران+عكس
تاريخ  :  1392/02/11روايت يكي از همرزمان دكتر لنكراني از خاطرات حضور وي در دفاع مقدس/لنكراني به صورت داوطلبانه در خط مقدم حضور داشت و چند بار تا مرز شهادت پيش رفت/ ماجراي حضور لنكراني در كربلاي 4 و 5 و عمليات مرصاد و باز پس گيري مهران+عكس
 پايداري: سيد اصغر گلشني مسئول اورژانس هاي لشگر المهدي (عج) در دوران دفاع مقدس است كه خاطراتي قابل توجه از ايام همرزمي با دكتر لنكراني، را بازگو كرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي،دكتر باقري لنكراني كه اين روزها به عنوان يكي از كانديداهاي اصلي انتخابات رياست جمهوري پيش رو اعلام حضور كرده است، سوابق ممتاز و درخشاني دارد كه نبوغ خاص و ويژه علمي، حضور در جبهه هاي دفاع مقدس، نقش فعال در جنبش دانشجويي، وقايع دوم خرداد و تجربه موفق وزارت بهداشت دولت نهم، از جمله آنهاست.



در حالي كه حضور باقري لنكراني در راس وزارت بهداشت و فضاهاي علمي - پژوهشي، موجب شده تا ديگر ابعاد فعاليت هاي مثبت وي ناديده گرفته شود اين در حالي است كه اجتناب لنكراني از بازگو كردن برخي از اين محاسن همچون حضور در جبهه هاي دفاع مقدس نيز مزيد بر علت ناپيدا ماندن اين زوايا شده است.



در همين زمينه، يكي از همرزمان دكتر لنكراني در گفتگويي با صابرنيوز برخي از خاطرات حضور وي در دفاع مقدس را بازگو كرده است.



سيد اصغر گلشني مسئول اورژانس هاي لشگر المهدي (عج) در دوران دفاع مقدس است كه خاطراتي قابل توجه از ايام همرزمي با دكتر لنكراني، را بازگو كرده است.



گلشني پيرامون حضور لنكراني در عمليات هاي مختلف دفاع مقدس اظهار داشت: آقاي دكتر لنكراني در زماني كه دانشجوي پزشكي بودند به جبهه آمدند و در عمليات هاي مختلفي مانند كربلاي چهار، كربلاي پنج، مرصاد و باز پس گيري مهران حضور داشتند و بنده هم در برخي از اين عمليات ها در خدمت ايشان بودم.



وي پيرامون حضور باقري لنكراني در خط مقدم جبهه ها گفت: لنكراني زماني كه در جبهه حاضر مي شد هميشه در خط مقدم بود. در دفاع مقدس اوژانس جبهه ها در خطوط مختلف بود و به اورژانسي كه در خط مقدم بود، خط امداد مي گفتند كه ايشان در خط امداد بودند و دكتر لنكراني به خاطر تخصصي كه در بخش پزشكي داشتند در بخش امداد رساني مشغول خدمت بودند.



اين رزمنده دفاع مقدس پيرامون حضور خود جوش لنكراني در دوران دفاع مقدس اين گونه بيان داشت: آقاي لنكراني هر زماني كه در جبهه ها حضور پيدا مي كردند به صورت كاملا جهادي و خود جوش بوده است و در آن زمان حتي برخي از مسئولين مي گفتند كه ايشان از نخبگان پزشكي هستند و نبايد به جبهه بيايند اما آقاي لنكراني گوشش به اين حرفها بدهكار نبود و مي گفت بين من و بقيه فرقي وجود ندارد، به جبهه مي آمد و ايشان در عمليات هاي مختلف چندين بار در معرض شهادت قرار گرفت.



گلشني با ذكر خاطره ايي از لنكراني در عمليات كربلاي پنج گفت: عمليات كربلاي پنج يكي از عمليات هاي سخت و طاقت فرسا بود كه بيست و دو شب طول كشيد و بنده و آقاي لنكراني در اين عمليات به صورت كامل حضور داشتيم. در كربلاي پنج در سنگري كه آقاي لنكراني و همرزمانشان حضور داشتند، در آن سنگر خمپاره ايي خورد و دكتر آذري كه از همرزمان دكتر لنكراني بودند و در آن سنگر در كنار آقاي لنكراني به شهادت رسيدند و تعدادي از افراد هم در آنجا مجروح شدند.



وي گفت: در يكي از عمليات ها با اقاي لنكراني در سنگر بوديم كه توپخانه دشمن شروع به آتش كرد و گلوله هاي دشمن به سنگر ما اصابت كرد و سنگر ما آتش گرفت و بنده به همراه آقاي لنكراني با زحمت فراوان توانستيم از سنگر خارج شويم.



همرزم دكتر لنكراني در دوران دفاع مقدس در پايان گفتگوي خود با صابرنيوز پيرامون شخصيت لنكراني در دوران دفاع مقدس اظهارداشت: ايشان در جبهه حالت هاي معنوي خيلي خوبي داشتند و اهل نماز شب بودند. يادم مي آيد اقاي لنكراني به خاطر اينكه به كارهايش برسد چندين مرتبه تا دو سه روز نمي خوابيد و گاهي اوقات از خستگي زياد بيهوش مي شد. در يكي از عمليات ها شرايط خيلي سخت بود و جايي براي حمام كردن و دوش گرفتن نبود، در يك قسمتي مقداري آهن و پليت بود كه حالت محصور و پوشيده ايي داشت، بعد آقاي لنكراني بنده را صدا كردند و گفتند كه شما از پشت اين آهن ها بر روي سر من آب بريز تا غسل شهادت كنم و بنده هم اين كار را كردم و ايشان هم غسل شهادت كردند و ايشان به جنگ مي آمدند كه به شهادت برسند.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها